راه‌اندازی یه جشنواره تصویری در اینستاگرام یه راه جالب و آسون برای پروموت کردن و شناسوندن بیشتر بیزنستون هست. نه تنها باعث میشه بیشتر دیده بشید و فالوور جذب کنید، بلکه یه راه خوبیه که بتونید یه حالی هم به دنبال کننده ها و فالوور های اینستاگرامتون بدید.

وبسایت ها و کسب و کارهای اینترنتی برتر ایرانی در حال استفاده از کمپین ها و مسابقات اینستاگرامی هستند. این مقاله براساس قواعد و آنالیزهایی که بر روی مسابقات اینستاگرامی این پیج ها داشتیم نوشته شده که امیدوارم مفید واقع بشه براتون.

مسابقات اینستاگرام

۱- با یک کسب و کارِ مشابه همکاری کنید:

اگه میخواید در معرض دید بیشتری قرار بگیرید و فالوورهاتون هم افزایش پیدا بکنه، با یه کسب و کار مشابه خودتون همکاری کنید. اینطوری میتونید هم مسابقه همدیگه رو برای فالوورهای همدیگه تبلیغ کنید و هم فالوور های همدیگه رو به سمت پیج های یکدیگه سوق بدید. اما خیلی این مسئله رو پیچیده نکنید. همکاری با تنها یک کسب و کار همکار، بهتر از همکاری با چندین کسب و کار است چرا که فعالیت شما رو متمرکز تر از اونچه که هست می‌کنه، در نظر داشته باشید که شما قادر به ایجاد همکاری با اینفلوئنسر‌هایی به صورت انحصاری هم هستید، به چه‌ شکل؟ – شما قادر به ایجاد یک بازی دو سر برد بین کسب و کار خودتون و اینفلوئنسر مورد نظر خواهید بود که با اقدامات خیلی کوچیک شکل می‌گیره اما نتایج تدریجی و بزرگی رو به همراه خواهد داشت.

برای مثال به همکاری بین صبا صفری یکی از اینفلوئنسر های مطرح و دیجی استایل دقت بفرمایید. (برای مشاهده پست کامل برروی عکس کلیک کنید)

تبلیغات در اینستاگرام

برای اطلاع بیشتر در مورد تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ با تلفن ۰۲۱۸۸۹۸۰۲۱۶ تماس بگیرید.

۲- CTA (دعوت به اقدام) قوی و واضح داشته باشید:

یکی از چیزهایی که به شدت شما رو در رسیدن به هدف جشنواره کمک می‌کنه، داشتن CTA (دعوت به اقدام) واضح و کامل هستش که در نهایت منجر به بالا رفتن تعداد فالور و افزایش بازخورد از سوی جامعه‌ی هدف کسب  و کار شما می‌شه، تنها کاری که لازمه انجام بدید، اینه که به طور واضح و مستقیم از مردم بخواید تا کاری که مد نظر شماست رو انجام بدن. دوتا از معروفترین و پر بازده‌ترین کارهایی که در این زمینه به انجام می‌‎رسن، تگ کردن دوستان و پست کردن یک عکس هستش.

  • تگ کردن یک دوست: پس از اینکه شما در یکی از پست‌های پیجتون از مخاطبینتون می‌خواید که بین یک تا سه تا از دوستانشون رو در کامنت تگ کنند، در واقع شما این شانس رو به کسب و کارتون دادید که با جامعه‌ی مخاطبینی یک الی سه برابر دنبال کنندگان حال حاضرتون روبرو بشه، که با تماشای محتوای پست شما شانس آشنایی با کسب و کار شما رو خواهند داشت و ممکنه با تگ کردن دوستانشون، به کمپینتون وارد بشن.

راهنمای مسابقات اینستاگرام

  • پست کردن یک تصویر: برای بالا بردن آگاهی از برندتون، رویارویی با مخاطبین جدید و یا ارائه‌ی یک هدیه به مخاطبین، می‌تونید از افرادی که کالا یا خدمات شما رو دریافت کردن، درخواست کنید تا یک عکس با هشتگ انحصاری شما رو از کالا یا خدماتی که بهشون ارائه کردید رو پست کنند؛ بر این اساس شما تعداد زیادی پست با هشتگ انحصاری خودتون رو خواهید داشت که شما رو از دو مزیت موجود در استفاده از این شیوه، بهره‌مند می‌کنه: یکی اینکه بازخورد کسب و کار شما رو میون فالورای فالوراتون رو به بالاترین حد ممکن می‌رسونه و دیگری اینکه وقتی فالورهای فالورهاتون پستی رو با عنوانی که مربوط به کسب و کار شماست رو می‌بینند، به صفحه‌ی شما وارد میشن و شانس آشنایی با کسب و کارتون رو خواهند داشت، علاوه بر اون شانس شرکت در جشنواره‌تون رو پیدا خواهند کرد، این عالی نیست؟!!

چگونه در اینستاگرام تبلیغات کنیم

۳- قوانین مربوط به جشنواره‌تون رو به واضح‌ترین فرم ممکن ارائه کنید:

برای مثال برای تشکیل یک جشنواره تابستونی که هدیه‌ش یه دوربین دیجیتال عکاسی هستش، باید به طور واضح بیان کنید که کمپین از چه تاریخی شروع میشه و تا کی ادامه خواهد داشت، علاوه بر اینکه باید گوش‌زد کنید که در چه چیزی رو در قالب پست منتشر کنند، دقت داشته باشید که پست موردنظر باید دارای هشتگ انحصاری و تگ پیج کسب و کار شما باشه و حتما بهشون بگید که آزادند تا هر چند بار که خواستند در جشنواره شرکت کنند. یه مثال از متن پستی که برای مسابقتون میخواید بزارید:

۱- پیج @mybussiness رو فالو کنید.

۲- یک عکس از یه جای باحال تابستونی توی اینستاگرامتون منتشر کنید.

۳- هشتگ #جشنواره_تابستانه و @mybussiness رو در کپشن پستتون جا بدید.

مهلت شرکت در مسابقه در تاریخ ۱ اسفند ۹۶ به پایان میرسه و یادتون باشه هرچند دفعه که بخواید میتونید شرکت کنید. موفق باشید!

۴- جشنواره‌ی اینستاگرامیتون رو تا جایی که امکان داره، کوتاه‌مدت نگه‌دارید:

به یاد داشته باشید که برای برنامه‌ریزی پست‌ها و ارائه‌ی محتوای همواره خلاق و پرهیز از خستگی فالورهاتون، می‌بایست جشنواره‌هایی کوتاه با مدت زمان استاندارد بین ۳ الی ۵ روز رو به وجود بیارید، به طور معمول روزی یا دو روزی یک پست رو برای یادآوری جشنواره به اشتراک بذارید،

به یاد داشته باشید که با پایان یافتن هر یک از جشنواره‌های اینستاگرامیتون، می‌بایست به دنبال افراد جدیدی برای ایجاد همکاری باشید تا به شما در پیشرفت جامعه‌ی مخاطبینتون کمک کنند.

پ.ن: تصاویر نقش بسیار اساسی در ایجاد و تکمیل هویت بصری برند شما از دید مخاطبین دارند که تاثیر چنین پدیده‌ای در استفاده از شبکه‌ی اجتماعی تصویر محوری هم‌چون اینستاگرام، چند برابر میشه، پس وقت رو تلف نکنید و با ایجاد جشنواره‌های تصویری کم‌هزینه یا در مواردی بدون نیاز به صرف هزینه، به گسترش جامعه‌ی مخاطبینتون در بزرگترین شبکه‌ی اطلاع‌رسان تصویری حالِ حاضر در ایران بپردازید.

جهت مشاوره و دریافت راهکار های نوین شبکه های اجتماعی و اینستاگرام، با ما تماس بگیرید
☎️ ۰۲۱-۸۸۹۸۰۲۱۵-۶

با آرزوی موفقیت؛

ترجمه: مهدی پورریاحی – ویرایش: علی فهمیده

منبع: Later

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *