سلام به همه‌ی دوستان و همراهان همیشگی اینستاسازان؛ امروز با شما عزیزان همراه هستیم تا اطلاعات کامل از اصول و قواعد تبلیغات در اینستاگرام رو تقدیم حضورتون کنیم،

اصول و قواعد تبلیغات در اینستاگرام

این روزها همه در حال استفاده از اینستاگرام به عنوان بستری برای بازاریابی استفاده می‌کنند چرا که نسبت به طراحی وب سایت از هزینه و دردسر بسیار کمتری برخوردارِ و دسترسی مردم به اون نیز به هر نحوی آسان‌تر تلقی میشه. اما پس از ایجاد صفحه‌ی اینستاگرامی مربوط به کسب و کارمون، بهترین راهی که برای تبلیغات اینستاگرام پیش رو داریم چیه؟ از چه منابعی میتونیم کمک بگیریم؟ و در چه مواردی با چه انتخاب‌هایی روبرو میشیم؟ امروز و در همین مقاله به تمامی موارد مربوط به تبلیغات اینستاگرام اشاره می‌کنیم، پس لطفا مطمئن بشید که تا پایان مقاله رو مطالعه می‌کنید، پیشاپیش از شکیبایی و وقتی که صرف می‌کنید، متشکریم.
معمولا ابتدایی‌ترین چیزی که در آغاز کار و در لحظه‌ی ساخت پیج اینستاگرامتون باید بهش توجه کنید و همواره با همون اصول پیج اینستاگرامیتون رو اداره کنید، انتخاب شیوه‌‌ی ارائه محتوا در پیجتون هست که به چند بخش تقسیم میشه: محتوای محصول ‌محور، محتوای فرهنگ محور، محتوای ترکیبی از هر دو مورد یاد شده و محتوای تولید شده توسط کاربر.

  • در محتوای محصول‌ محور همچون بسیاری از پیج‌هایی که هموطنان عزیزمون در حال توسعه در سرتاسر اینستاگرام هستند، میتونید شاهد گسترش عکس‌هایی تبلیغاتی صرفا جهت ارائه محصول به بازدیدکنندگان و تشویق اونها نسبت به خرید محصول بپردازید که به هر نحوی چنین استراتژی ای برای تولید یا دقیق تر بگیم انتشار محتوا در اینستاگرام اندکی رو به فرسایش حرکت می‌کنه و ممکنه عواقب چندان جالبی رو به همراه نداشته باشه.
  • محتوای فرهنگ‌ محور میتونه در هر شرایطی کلیدی برای بازگرداندن و آماده سازی دنبال کنندگان شما به سیستم و چرخه‌ی بازاریابی شما رو به همراه داشته باشه، چرا که تولید محتوای فرهنگی از هر نظر حس خوشایند و دلچسبی رو به دنبال کنندگان شما ارائه می‌کنه، حسی آکنده از اینکه شما اهمیت بسیار بالایی برای اون‌ها قائل هستید و هدفتون صرفا فروش کالایی برای درآمدزایی نیست.
  • محتوای ترکیبی که میشه گفت اندکی با چالش همراه است، یکی از بهترین گرینه‌ها در اداره‌ی پیج اینستاگرامی شماست، چرا که اساس بازاریابی و تبلیغات در هر زمینه‌ای در جهان بر این اساس پایه‌گذاری شده و معمولا به صورت هشتاد – بیست بین محتوا و کالا محوری تقسیم میشه.
  • موردی بعدی که به عنوان یکی از برترین موارد در تبلیغات اینستاگرام و بازاریابی آسان‌تر از اون یاد میشه، چیزی نیست جز UGC (یا به عبارتی همون محتوای کاربر محور)، که در این شیوه شما محتوای به اشتراک گذاشته شده توسط کاربرانتون رو در طولانی مدت و به صورت تقسیم‌بندی شده در صفحه‌ی اینستاگرامی خودتون به اشتراک می‌ذارید تا هم منجر به ایجاد طیفی از تاثیرات مثبت در ذهن مخاطبین مشتریانتون بشید و هم با نمایش رضایت مشتریانتون از کالا یا خدماتتون، به نمایش قدرت برندتون بپردازید.

مرحله‌ی بعدی که به شدت باید به اون توجه بشه تقسیم‌بندی محتوای شما برای به اشتراک‌گذاری در صفحه‌ی اینستاگرامتون هست که باید با دقت زیادی به انجام برسه چرا که شما نیاز دارید تا همواره صفحه‌ای فعال رو برای نمایش به مشتریان و دنبال‌کنندگانتون داشته باشید. در انتها باید زمان‌های پر بازدید در صفحه‌ی اینستاگرامتون رو شناسایی کنید و محتوای پیجتون رو دقیقا بر اساس همون ساعات به اشتراک بذارید. در نهایت برای زمانبندی پیج اینستاگرامتون نسبت به محتوایی که منتشر می‌کنید، می‌تونید از ابزار برنامه‌ریزی پست‌های اینستاگرام که در وب سایت‌های مختلف اینترنتی مرتبط با این زمینه، در اختیارتون قرار می‌گیرند استفاده کنید. انجام چنین کاری برای سهولت در برنامه‌ریزی کسب و کارهای نوپا و محلی که فردی رو برای تبلیغات اینستاگرام خودشون ندارند، به شدت پیشنهاد میشه.

عزیزان لطفا در نظر داشته باشید که تنها اصول اساسی در انتشار محتوای اینستاگرامی چندمولفه‌ی کیفیت، ویرایش، کپشن و هشتگ هستند که به هر یک با توجه به کاربرد اشاره میشه و مختصر اطلاعاتی در اختیارتون قرار می‌گیره.

  • کپشن‌ها در تبلیغات اینستاگرامی نقش به سزایی را به تصویر می‌کشند، می‌تونید چنین عاملی رو درست در صفحات اینستاگرامی مربوط به کسب و کار‌های بزرگ مشاهده کنید، چرا که کپشن پست‌های چنین کسب و کارهایی همیشه به گونه‌ای منحصر به فرد منتشر می‌شوند، به گونه‌ای که دنبال کننده در اولین نگاه متوجه این چنین موضوعی می‌شود.
  • هشتگ ها نیر نقش به سزایی در دیده شدن پست‌های اینستاگرامی شما از جانب افرادی رو دارند که شما رو دنبال نمی‌کنند، بنابراین به کار بردن هشتگ‌های مناسب برای در معرض دید گذاشتن پست اینستاگرامی شما، بیشترین تاثیر رو خواهد داشت، در عین حال می‌تونید هشتگ انحصاری کسب و کار خودتون رو طراحی کنید تا مورد استفاده مشتریان شما قرار بگیره و پس از استفاده از این هشتگ در پست‌های با محوریت محتوای کاربر محور، منجر به افزایش شهرت خودتون در فضای گسترده‌ی اینستاگرام بشوید. پس تا زمانی که می‌توان از یک شیوه‌ی تبلیغات اینستاگرامی رایگان استفاده کرد، چرا که نه.
  • کیفیت؛ بسیاری از کسب و کارها همیشه از شعاری این چنینی پیروی می‌کنند که کیفیت را فدای کمیت نکنیم، این موضوع نه تنها در کیفیت کالا و خدماتی که شما به مشتریان خودتون ارائه می‌کنید اهمیت داره، بلکه این موضوع تبلیغات اینستاگرام شما هم صدق می‌کنه، چرا که کیفیت یکی از مهمترین مولفه‌ها در تبلیغات در اینستاگرام شماست، اگر محتوای بصریتون از کیفیت خوبی برخوردار نیست، ترجیحا یک محتوای جایگزین با کیفیت تهیه کنید یا صرفا محتوای موجود رو منتشر نکنید.
  • ویرایش، از جمله کارهای مهم اما نه چندان لازم در تبلیغات اینستاگرام به حساب می‌آید، ویرایش هم متناسب با کیفیت و صرفا برای بالاتر بردن قدرت بصری محتوا برای شکار و جلب توجه دنبال‌کنندکان شما مورد استفاده قرار می‌گیره، پس در نتیجه اگر محتوای خودتون رو زیاد ویرایش می‌کنید، به دنبال محتوای با کیفیت تر اما با نیاز به ویرایش کمتر بگردید تا مردم حس بهتری نسبت به محتوای شما داشته باشند، این قائده در مواردی که شما به انتشار محتوای ویدیوئوی می‌پردازید، مورد توجه چندانی قرار نمی‌گیره چرا که محتوای ویدیوئی ذاتا نیاز به ویرایش دارد.

دو مورد از طلایی‌ترین و مانُور پذیر ترین تبلیغات در اینستاگرام، لایو و استوری اینستاگرام هستند. حرف‌های طولانی مدتی که در قالب پست‌های شما قابل انتشار نیستند، آشنایی و ایجاد حس صمیمیت میان شما و دنبال کنندگانتون و تعریف داستان شما در محل کارتون و ارزشی که برای رسیدن به اون در تلاش هستید، همه و همه در قالب یک لایو اینستاگرام قابل ارائه هستند و خود بزرگترین تبلیغات برای کسب و کار شما محسوب می‌شود.

استوری اینستاگرام از آن مورد تبلیغاتی هست که هر کدوم از ما قادر به انتشار چنین محتوایی در صفحه‌ی مربوط به کسب و کار خودمون هستیم، اما چرایی استفاده از اون ملزوم به وایرال شدن و همه‌گیری موارد ویژه‌ای هست که شما عزیزان نه تنها تمایل به ارائه اون به دنبال کنندگانتون رو دارید، بلکه خواهان نمایش این مورد به هزاران هزار نفر دیگر هم هستید، در نتیجه می‌تونید با استفاده از تبلیغات اینستاگرام در استوری افراد مختلف همچون اینفلوئنسرها و یا استفاده از تبلیغات اینستاگرام استوری در صفحه‌ی کسب و کارهای همکارتون، به شدت به بازده آفرها و موارد ویژه‌ای که تمایل دارید افراد زیادی از اون مطلع بشوند، از بازخورد قابل توجهی از سوی افرادی که شما رو دنبال نمی‌کنند، دریافت کنید.

در عین حال پیشنهادات شما باید به گونه‌ای باشند که مشتری در نگاه اول، سود و رفع نیاز خودش رو به صورت قابل توجه و قابل لمس، حس کنه، تا نسبت به کلیک بر روی اسم کسب و کار شما واکنش نشون بده، هر چه آفر و پیشنهاد شما جذاب‌تر و ملموس‌تر باشه، بازدید‌کنندگان رغبت بیشتری به بررسی کسب و کار شما از خودشون نشون می‌دن و در نتیجه شانس شما در به تحقق پیوستن شرایط ویژه‌تون گسترش پیدا می‌کند.

نه تنها در تبلیغات اینستاگرام استوری و پیشنهادات و تخفیفات ویژه، قادر به استفاده از کمک اینفلوئنسرها هستید، بلکه در راه‌اندازی جشنواره‌های تصویری نیز قادر به انجام چنین کاری خواهید بود، تبلیغات اینستاگرام در انواع مختلفی قابل اجرا هست، اما جشنواره‌ی تصویری از اون دست مواردی هست که با برگزاری اون طیف عظیمی از مردم توجهشون رو معطوف به یک سمت خواهند کرد. در اینجا با سوال همیشگی: «چه کسی از دیده شدن بدش میاد؟» روبرو خواهیم شد.

در جواب این سوال باید بگم تقریبا هیچ‌کس با چنین موضوعی مشکلی نداره، اما مشخصا تنها کسی که چیزی برای ارائه دادن داشته باشد، از چنین موردی بهره خواهد برد. جشنواره تصویری فرصت مناسبی برای دیده شدن شما صرفا جهت ارائه ویژه‌ترین پیشنهادات شما خواهد بود. از تبلیغات اینستاگرام استوری و پست در پیج‌های پر مخاطب گرفته تا استفاده محتوای کاربر محور، که چه بسا میشه با همکاری اینفلوئنسر‌های مناسب برای کسب و کار شما، از بالاترین ضریب بازخورد در محتوای کاربرمحور برخوردار شد، چرا که اگر در زمان و جایگاه مناسب، تبلیغات اینستاگرامیتون رو در قالب پست، استوری و محتوای کاربرمحورِ با کیفیت و با استفاده از هشتگ انحصاری و کپشن‌های هیجان‌انگیز در اینستاگرام پخش کنید، بدون شک نتایج شگفت‌انگیزی رو به دست خواهید آورد.

امید است که اطلاعات ارائه شده مورد توجه تک تک شما عزیزان و همراهان اینستاسازان قرار گرفته باشه. در صورت نیاز به هر گونه اطلاعات و یا استفاده از هر گونه آفر یا طرح ویژه نسبت به راه‌اندازی تبلیغات اینستاگرامی خودتون، تیم مجرب اینستاسازان در خدمت شما خواهند بود.

با احترام؛

ترجمه: مهدی پورریاحی

بهار ۱۳۹۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *