چگونه در اینستاگرام پست های موثر بگذاریم

اگر تجارت شما از قبل دارای توییتر، فیسبوک و لینکداین هست، ممکنه به این فکر بیوفتید که چرا باید زمان خود را برروی اینستاگرام برای گسترش تجارتتان سرمایه گذاری کنید. اینستاگرام یک پلتفرم عالی برای جلب کردن توجه کاربرانی که به مطالب و پیام های تصویری علاقه مندند میباشد. از فیسبوک و توییتر، لمس بیشتری دارد اما امکانات مشابه آن ها مانند لایک، اشتراک، هشتگ گذاری در مطالب و … را دارا میباشد. تفاوت اصلی در یک تصویر مربعی شکل که حاوی پیام یا مطلب شما میباشد است. خب چه چیزی انقدر درباره اشتراک گذاری تصویر خاص میباشد؟! اول آنکه کاربران بیشتر از مطالب نوشتاری به سمت مطالب تصویری کشیده میشوند. به علاوه، مردم ۴۰% واکنش بهتری نسبت به مطالب تصویری نسبت به متون ساده دارند. در آخر اینکه مردم عاشق تصاویر هستند بنابراین اگر شما به دنبال قوت بخشیدن به کسب و کار خود از طریق اینستاگرام هستید، در اینجا چند نکته تخصصی درباره بازاریابی اینستاگرامی نوشتیم که میتواند شما را راه بیاندازد:

۱- استراتژی خلاق خود را تدوین کنید.

از خود بپرسید تجارت شما چه چیزی برای ارائه به افرادی که در اینستاگرام هستند دارد؟ چرا آنها باید شمارا دنبال کنند وقتی که همزمان در فیسبوک و توییتر هم شما رو دنبال میکنن؟ حقه اینجا این است که به آنها دسترسی به بعضی چیزها که به محل کار و جامعه شما میشود را بیشتر از تبلیغات محصولاتتان بدهید. وقتی از اینستاگرام استفاده میکنید به تعامل شخصی و علاقه واقعی مخاطبتان فکر کنید که مخالف پست های درباره فروش و تبلیغات است.

نکات اینستاگرام برای کسب و کار

مثال ها:

  • پست هایی درباره کارمندان سخت کوش، اشتیاق آنها برای کار و کارهایی که برای ارائه سرویس دهی بی نقص میکنند بسازید.
  • عکس هایی از محصول واقعی زمانی که به مشتری ارائه میشود قرار دهید. مثلا ممکن است عکسی از هنگامی که مشتری درحال لذت بردن از خوردن پیزایی از رستوران شما است را استفاده کنید.
  • عکس از مکان ها نیز واکنش خوبی از طرف کاربران دارد. اگر کسب و کار شما دارای مکان های مختلفی میباشد، نمایش آنها میتواند کاربرانی که در نزدیکی آن محل زندگی میکنند علاقه کند.
  • رویداد های مربوط نیز میتواند محتوای خوبی برای اینستاگرام باشد وقتی که تعامل تجارت شما با دیگران را نشان دهد.

۲- از هشتگ های مرتبط استفاده نمایید.

هشتگ ها به پست های شما اجازه میدهند برای کسانی که هشتگ های مشخصی را جستجو میکنند آشکار و مرئی باشد. قاعده کلی این است که حدود ۴ تا ۷ هشتگ استفاده کنید و مطمئن شوید از هشتگ های محبوب و رایج استفاده کنید. 

مثال ها:

  • هشتگ های مربوط به برند یا تبلیغات خود را پیدا کنید و از آن استفاده کنید. مثلا شرکت نوشیدنی رانی برای تبلیغی مربوط به تکه آخر رانی که معمولا به سختی قابل خوردن است چالشی ایجاد کرده و در هشتگ ها از #سمج_رانی استفاده کرده.
  • از هشتگ های متداول آن روز استفاده نمایید. مثلا در روز پدر در پست خود از هشتگ #پدر استفاده نمایید.

۳- اغلب پست بگذارید ولی صفحه فید اینستاگرام فالوورهایتان را پر نکنید.

بهترین راه این است که برای پست گذاشتن یک زمانبندی ایجاد کنید و زمانی پست بگذارید که فکر میکنید دنبال کنندگانتان فعال تر هستند. این زمان میتونه ساعت بعد از کار موقع آخر هفته ها یا آخر شب ها باشد. به علاوه، بهتر است محتوایی را منتشر کنید که میدانید دنبال کنندگانتان آن را لایک میکنند. چگونه؟! ببینید کدام مطلب قبلیتان بیشتر لایک و کامنت گرفته است. شروع به گذاشتن مطالب مشابه کنید. با این حال، همان پست را منتشر نکنید. همیشه به پست هایی که میگذارید تنوع ببخشید.

۴- از محتوای ایجاد شده توسط کاربر استفاده کنید.

میتوانید با درخواست از دنبال کنندگان برای محتوای مرتبط با کسب و کار خود، آن ها را در کمپین خود شرکت دهید. این شما را از سختی رسیدن و یا ساختن موضوع جدید توسط خودتان رها میکند، این کار برای مردمی که واقعا میخواهند شما متوجه شوید که برند شما را دوست دارند عالی میباشد. میتوانید از آن ها بخواهید عکس هایی در حال استفاده از محصولات یا کالای شما همراه با تعدادی هشتگ مرتبط که میتوانند استفاده کنند بگیرند. نه تنها این کار به شما محتوای خوبی برای کارکردن میدهد، بلکه دنبال کنندگان آنها نیز، میتوانند عکس هایشان را ببینند. علاوه بر این، میتوانید درباره محتوای به اشتراک گذاشته شده درباره برندتان توسط کاربرانتان در گذشته جستجو کنید. فقط به خاطر داشته باشید که قبل از استفاده عکس آن ها در صفحه خود، از آن ها اجازه این کار را دریافت کنید.

استفاده از محتوای کاربران در اینستاگرام

مثال ها:

  • میتوانید از دنبال کنندگانتان در یک شهر مشخص بخواهید تا عکس هایی از خودشان در مکان های معروف شهر هنگام استفاده و لذت بردن از یکی از نوشیدنی های برندتان بگیرند.
  • از آن ها دعوت کنید که با لباس های برند شما با هشتگ #لباس_روز عکس بگیرند.
  • دنبال کنندگان میتوانند با یکی از کارمندانتان که خدمات خوبی به آن ها ارائه داده است سلفی بگیرند!

۵- ساختن تصاویری که محصولاتتان در آن نمایان میباشد را تجربه کنید.

محصولات در مکان های جدید یا جالب، میتواند توجه دنبال کنندگانتان را جلب کند. به این موضوع به چشم یک عکاسی خلاق برای تصاویر محصولاتتان نگاه کنید. یک عالمه راه برای انجام این کار برای محصولات معمولی وجود دارد.

عکاسی خلاق اینستاگرام

مثال ها:

  • سالن های آرایشی میتوانند عکس های جالبی از آرایش ناخن با دست هایی که ژستهای متنوعی میگیرند را پست کنند. سعی کنید از آن ها بخواهید اشیایی با طرح و رنگ آرایش ناخنشان بگیرند یا مثلا با یک گیتار در دستشان که طرح ناخنشان نمایان باشد.
  • عکس در مغازه ها نیز میتواند جالب باشد. اگر محصول شما در قفسه ای از یک فروشگاه میباشد، میتوانید با گرفتن یک عکس نشان دهید که چگونه بین محصولات دیگر ظاهر شده و متفاوت میباشد.
  • چندین خانم را در کنار هم که یک نوع رژ لب زده اند قرار دهید تا نشان دهید چگونه این سایه میتواند در رنگ پوست های مختلف نمایش داده شود.
  • کافی شاپ ها نیز میتوانند هنر فوم های خاص خود را برای اینستاگرام درست کنند.

 

منبع:http://socialgarden.com.au/instagram-advertising/effective-instagram-marketing-tips-for-business

ترجمه و بازگردانی به فارسی: علی فهمیده